Különleges alkotások: A reneszánsz dicsérete: La primavera |
Ez egy montázs, a "webdesigner-nek" köszönhetően, aki kedvenc szigetemre, Isola Madre (http://www.borromeoturismo.it/scripts/loc.php?lang=en&loc=madre) tavaszi virágpompájába repítette hozzám képemet és Zsömlét az önfeledt alkotáshoz. Isola Madre maga a földi paradicsom és a megtestesült tavasz, mint Botticelli festménye. A sziget egy hatalmas botanikus kert a Lago Maggiore-ban, a különleges éghajlati körülményeknek köszönhetően tropikus aljnövényzettel, orchideákkal, bambuszokkal, több méteres magasságban egymásba fonódó zárt lombkoronájú óriásfákkal, amelyek élő, lélegző sátortetőt alkotnak az égbolt alatt. |
Sandro Botticelli (1445-1510): La primavera (1478, Uffizi, Firenze) Mikor végre megállhattam az Uffizi Képtárban kedvenc festőm festményei előtt, az első ami eszembe jutott, hogy nincs az a bámulatos műszaki csoda, amely visszaadhatná bármilyen fotón is ezeket az álomszerű színeket, amelyeket a szem csak a valóságban érzékelhet a kép előtt állva. A Tavasz és a Vénusz születése elmondhatatlanul gyönyörű. Botticelli
festménye a reneszánsz diadala, a Primavera valóban az újjászületést
testesíti meg. A reneszánsz legismertebb mesterművén a harmónia, a szépség
és légies könnyedségű elegancia ötvöződik. Központi nőalakjának, Flóra
istennőnek ruháján és a képen mintegy 500 különféle virág és növényfajt
azonosítottak. Képe allegóriáinak megfejtését a művész mitológiában jártas
közönségnek szánta. |
Képem - "A tavasz dicsérete" - technikáját tekintve freskó a harmadik dimenzióban, fa alapra, rendkívül sokféle anyag vegyes felhasználásával, egyik mesterem, Lucia Piazza által kidolgozott technika alapján ( affresco effetto bassorielievo, cornice ambientata e pittorica ) |
Részlet a tavasz hattyúkon szárnyaló puttoival |
A kép központi figurája Botticelli primavera-jának, kötényéből virágot szóró Flóra istennője, az alapsíkból is kiemelve 3 D-s freskózási effekttel. |
A további térbeli effektek eléréséhez rendkívül széleskörű anyagfelhasználást tartottam szükségesnek. A felhasznált anyagok, a teljesség igénye nélkül, különböző gipsz alapú vagy ragasztó kötőanyagú paszták : olasz stucco, homokpaszta, gyöngypaszta, struktúrpaszta. |
A kompozíció egészét tekintve elengedhetetlenül fontos a keret megoldása, amelyet szintén stuccos anyagok felhasználásával alakítottam ki, pittorico patinázással. |
A kép mozgalmasságát és színkavalkádját különböző rizs- és csipkepapír betétek, gyöngyszórás, vert csipke és orgonaszalagok, kagylók, óriásgyöngyök, száraz és selyemvirágok felhasználásával fokoztam. |
A teljes kompozíció több színből álló (arany, fehér, rózsaszín, gyöngyház, vanília ) multi-frottage háttérre épül, másik nagy mesterem, Sandro Ghirlinzoni által kidolgozott technika alapján . |
Web Design / Vissza / GLOBEal-home |