Különleges alkotások:

A reneszánsz dicsérete: La primavera

Ez egy montázs, a "webdesigner-nek" köszönhetően, aki kedvenc szigetemre, Isola Madre (http://www.borromeoturismo.it/scripts/loc.php?lang=en&loc=madre) tavaszi virágpompájába repítette hozzám képemet és Zsömlét az önfeledt alkotáshoz. Isola Madre maga a földi paradicsom és a megtestesült tavasz, mint Botticelli festménye. A sziget egy hatalmas botanikus kert a Lago Maggiore-ban, a különleges éghajlati körülményeknek köszönhetően tropikus aljnövényzettel, orchideákkal, bambuszokkal, több méteres magasságban egymásba fonódó zárt lombkoronájú óriásfákkal,  amelyek élő, lélegző sátortetőt alkotnak az égbolt alatt.

Sandro Botticelli (1445-1510): La primavera (1478, Uffizi, Firenze)

Mikor végre megállhattam az Uffizi Képtárban kedvenc festőm festményei előtt, az első ami eszembe jutott, hogy nincs az a bámulatos műszaki csoda, amely visszaadhatná bármilyen fotón is ezeket az álomszerű színeket, amelyeket a szem csak a valóságban érzékelhet a kép előtt állva. A Tavasz és a Vénusz születése elmondhatatlanul gyönyörű.

Botticelli festménye a reneszánsz diadala, a Primavera valóban az újjászületést testesíti meg. A reneszánsz legismertebb mesterművén a harmónia, a szépség és légies könnyedségű elegancia ötvöződik. Központi nőalakjának, Flóra istennőnek ruháján és a képen mintegy 500 különféle virág és növényfajt azonosítottak. Képe allegóriáinak megfejtését a művész mitológiában jártas közönségnek szánta.
 

Képem - "A tavasz dicsérete" - technikáját tekintve freskó a harmadik dimenzióban, fa alapra, rendkívül sokféle anyag vegyes felhasználásával, egyik mesterem, Lucia Piazza által kidolgozott technika alapján  ( affresco effetto bassorielievo, cornice ambientata e pittorica )

Részlet a tavasz hattyúkon szárnyaló puttoival

A kép központi figurája Botticelli primavera-jának, kötényéből virágot szóró Flóra istennője, az alapsíkból is kiemelve 3 D-s freskózási effekttel.

A további térbeli effektek eléréséhez rendkívül széleskörű anyagfelhasználást tartottam szükségesnek. A felhasznált anyagok, a teljesség igénye nélkül, különböző gipsz alapú vagy ragasztó kötőanyagú  paszták : olasz stucco, homokpaszta, gyöngypaszta, struktúrpaszta.  

A kompozíció egészét tekintve elengedhetetlenül fontos a keret megoldása, amelyet szintén stuccos anyagok felhasználásával alakítottam ki, pittorico patinázással.

A kép mozgalmasságát és színkavalkádját különböző rizs- és csipkepapír betétek, gyöngyszórás, vert csipke és orgonaszalagok, kagylók, óriásgyöngyök, száraz és selyemvirágok felhasználásával fokoztam.

A teljes kompozíció több színből álló (arany, fehér, rózsaszín, gyöngyház, vanília ) multi-frottage háttérre épül, másik nagy mesterem, Sandro Ghirlinzoni által kidolgozott technika alapján .

Web Design    /    Vissza   /    GLOBEal-home